Árral szemben

Általános

arralszembenlepcsos

Valósítsd meg önmagad! Úgy, hogy Te is és környezeted is jobban érezze magát a változástól.
Az önmegvalósítás szónak nagyon sok mellékíze van. Elsőre sokaknak a mindenkit elsöprő karrierista ember jut eszébe. Én az önmegvalósítást C.G. Jung önkiteljesítés, individuáció fogalma szerint használom. (Noha most, amikor a csoportjaimat indítom, én is ilyen karrieristának tűnhetek… És ettől rosszul is érzem magam. Ezt muszáj volt már kiírnom magamból.) Szóval az individuáció egy életen át tartó folyamatra utal, a fejlődési ugrásoknál krízisekkel, megpróbáltatásokkal. Ha ezeket sikeresen teljesítjük, továbbléphetünk a következő életszakaszunkba. Én nem régen léptem át a fiatal felnőttkorból a felnőttkorba – nem volt egyszerű feladat. Túl sok teher hárult rám. Féltem felvenni a telefont, hogy vajon mit hallok majd, mi történhet még. Nekem kellett segítség ahhoz, hogy az élet által rám rótt feladatokkal megtanuljak megküzdeni… És ez még nem is igazi múlt idő! Jó lenne, ha egyre többen beismernék azt, hogy szakmai segítséget kérni valakitől, amikor elakadunk, nem szégyen. Inkább az a rossz megoldás, ha valaki továbbviszi megoldatlan problémáit, közben rányomja ezt a terhet másra is. És végül már családi, párkapcsolati, gyereknevelési stb. problémáról lehet beszélni. Ilyenkor van például az, hogy a szülő elküldi a gyereket “javításra” a pszichológushoz, ő pedig a váróban ül, és várja a változást… Hm.

Hozzászólás